SU
SuomenUrheilu
Ajankohtaista urheilusta
Live · 5 ottelua
Liiga:HPK – Kärpät1–02. erä
Liiga:Ilves – K-Espoo2–22. erä
Liiga:Jukurit – KalPa1–12. erä
Liiga:KooKoo – Pelicans2–32. erä
Liiga:Lukko – Ässät2–32. erä

Kalevan kisat 2027 tulevat Poriin, mutta päivämääriä ei ole yhä kerrottu – onko tämä normaalia?

Porin_kenttamies
Porin_kenttamies
1 päivä sitten
3 vastausta 4 katselua

Pori sai vuoden 2027 Kalevan kisat, ja tapahtuma saa samalla uuden brändi-ilmeen. Hyvä juttu, ja Porissa osataan järjestää. Mutta nyt on syyskuun loppu 2026, ja kisojen tarkkaa ajankohtaa ei ole edelleenkään julkistettu.

Vertailun vuoksi: vuoden 2025 kisat olivat Espoossa 1.-3. elokuuta, 2026 Jyväskylässä ja 2028 on päätetty Oululle. Liittovaltuusto päätti Oulusta jo huhtikuussa 2025 äänestyksen jälkeen, kun hakijoina olivat myös Tampere ja Lappeenranta. Eli järjestäjät tiedetään pitkälle eteenpäin, mutta päivämäärät tulevat paljon myöhemmin.

Minua tämä kiinnostaa käytännön syystä. Kalevan kisat on se viikonloppu, jolle moni suunnittelee kesälomansa, ja majoitus Porissa menee tiukalle. Mitä myöhemmin ajankohta tulee, sitä kalliimmaksi reissu käy.

Toisaalta ymmärrän, että ajankohta riippuu kansainvälisestä kalenterista. Jos samalle kesälle osuu arvokisa, Kalevan kisat pitää sovittaa siihen, eikä sitä voi lyödä lukkoon kahta vuotta etukäteen.

Kisoista on koottu tänne se mitä tiedetään https://suomenurheilu.fi/kalevan-kisat-2027/ ja lista on toistaiseksi lyhyt.

Milloin te odotatte ajankohdan tulevan – ja onko kukaan jo varannut Porista majoitusta varmuuden vuoksi?

3 vastausta

1. Kirjurinluodon_kavija
    Kirjurinluodon_kavija vieras

Kirjurinluoto on kesällä täynnä muutenkin, joten majoituksen kanssa kannattaa olla liikkeellä heti kun päivät tulevat. Minä odotan ilmoitusta alkuvuodesta.

2. Satakunnan_seivas
    Satakunnan_seivas vieras

Tämä on ihan tavallista eikä siitä kannata tehdä ongelmaa. Ajankohta on aina elokuun alku tai heinäkuun loppu, ja sillä tiedolla loman pystyy suunnittelemaan jo nyt.

3. Elokuun_helteet
    Elokuun_helteet vieras

Brändi-ilme kiinnostaa minua enemmän kuin päivämäärä. Kalevan kisat on tapahtumana jäänyt jumiin 1990-luvulle, ja jos uudistus tarkoittaa oikeasti jotain, Pori on hyvä paikka aloittaa.

Jätä vastaus

Ei kirjautumista. Valitse nimimerkki, kirjoita vastauksesi — linkit poistetaan automaattisesti.
0 / 1000